Gepost door: martitan | 22 februari 2010

MeiAsinee heb je, MeiAsia kun je krijgen!

Harry's hete happieMeiAsia wil haar assortiment nog verder uitbreiden, en hoort graag van jullie met welk gerecht.

Misschien heb je in Azie of in een Aziatisch restaurant wel eens een gerecht gegeten waarvan je gaat watertanden als je eraan denkt.. Naar die gerechten zijn we op zoek!

Welk gerecht zou volgens jou toegevoegd moeten worden aan het MeiAsia assortiment?

Laat het hier achter en maak kans op ‘heerlijke’ prijzen.

De groeten namens Buzzer, Ester

Responses

  1. Ben dan wel nooit in Azie geweest maar ik mis eigenlijk wel iets wat kinderen ook goed kunnen eten. Dus iets zoets…

  2. Als groot Cambodja-fan mis ik de Cambodjaanse amok! Een heerlijke milde curry die ik heel graag eenvoudig in Nederland zou willen maken.

  3. Ik zou graag nog een honey-chicken zien,
    net zoals de vorige reactie aangaf zou dat een zoetige smaak toevoegen aan het geheel.

  4. Ik mis (als rasechte Filipino) iets van een aziatische dressing voor bijvoorbeeld een frisse salade voor erbij! 🙂

  5. Ik zou erg graag een “assam laksa” zien. Een heerlijke maaltijdsoep met noedels die vooral op Penang (Maleisië) geliefd is…

  6. Op vakantie in Zuid-India was ons favoriete bijgerecht/voorgerecht Gobi 65, oftewel bloemkool gefrituurd in een jasje. Heerlijk!
    Andere varianten waren met panir (jonge kaas), champignons, of kip in een vergelijkbaar jasje.

    Als er een pakje met het ‘jasje’ erin zou komen, zou ik het zo kopen!!

  7. Ik mis eigenlijk nog een echt zoete tomatensoep,
    zoals vaak gerserveert in chinese restaurants.

  8. Het lekkerste vonden wij in thailand de thaise kippensoep met kokos. Is moeilijk hier na te maken, vanwege de thaise kruiden die er in moeten.

  9. Rendang, 2 maanden geleden op Bali gegeten.

    Pom, de lekkerste maakt mijn zwager (recept is familiegeheim, snik).

    Thaise soep met kokos. Thuis al een aantal keren geprobeerd na te brouwen, maar lijkt in de verte nog niet op die speciale smaak die we in Thailand hebben geproefd.

  10. Wat ik graag thuis zou willen kunnen maken zijn de Indiase naans, en dan voor mij persoonlijk vooral de peshwari naan, hoewel er veel verschillende vormen zijn, dus een manier om die thuis te bereiden zou fijn zijn. 🙂

  11. Wat mij heerlijk lijkt is de sate uit Maleisie! een marinade met een heerlijke sate saus. Een woksaus op basis van ananas/zoetzuur lijkt mij erg lekker.

  12. Ik sluit me aan bij de basis voor een lekkere wok/maaltijd soep. Niet te pittig in ieder geval, want ook bij mij eet er een 4 jarige mee. Trouwens ook voor mezelf vind ik e.e.a. echt te pittig.

  13. Wij zien graag de volgende heerlijke Aziatische producten in de schappen van onze supermarkt verschijnen, nl:
    – Thaise rode curry (pasta),
    – Thaise groene curry (pasta),
    – Vissaus met rode pepertjes,
    – Kant en klare Oosterse (Thaise) salade dressing,
    – Marinade voor Javaanse Saté (+ satésaus),
    – Goede pittige kroepoek,
    – Gepaneerde visfilet met zoetzure saus…

  14. hoihoi,
    de kinderen en ik zouden graag een gerecht willen proeven die je moet bereiden met ei!
    ze zijn verzot op ei,vandaar dit antwoord

  15. het is misschien ook wel een idee om peuters en baby’s vanaf 6 maanden te laten “mee eten”
    en een gerecht te ontwikkelen die op de leeftijd afgestemd is,denk bijvoorbeeld aan potjes en/of bakjes,kunnen zij ook eens andere smaken ervaren!

  16. Een zoetzure woksaus met ananas erin zou nog een mooie aanvulling zijn, ik vind nl de sauzen tot nu toe best wel pittig.

  17. Ik mis de Japanse Miso soep in het schap van de supermarkt. Heerlijk soepje voor ieder moment van de dag. Ook wonton soep zou een heerlijke aanvulling zijn. Voor en nagerechten zouden trouwens ook niet misstaan!

  18. Ik mis vooral de prominente smaak van kokos in 1 van de gerechten. Verder zou een salade-dressing volgens mij enorm goed bij het assortiment passen.

  19. Ik heb nog niet alle variaties van MeiAsia geprobeerd maar ik ben er echt weg van! Op de Beef Basil na, maar dat zijn er wel meer met mij eens. Wat ik graag zou willen zien is wat meer boemboe’s voor bijv. een Thaise vissoep (met citroengras). Zou leuk zijn als dat in de schappen van mijn supermarkt verschijnt!


Geef een reactie

Categorieën

