Gepost door: martitan | 22 februari 2010

Alle sauzen review van Annelies

Hoi allemaal!
Ik doe mee met de campagne van Buzzer (www.buzzer.nl) voor het testen van MeiAsia producten. Dit is een nieuwe lijn producten uit Thailand, Indonesië, China, Japan, India en Singapore. Hiermee kun je authentieke Aziatische gerechten maken met kruidenpasta’s woksauzen en nog veel meer.
MeiAsia betekent Mooi Azië en heeft de klank van het woord Moeder, zoals dat in verschillende Aziatische talen wordt uitgesproken.

De afgelopen weken heb ik verschillende MeiAsia gerechten getest. Als eerste de Pineapple rice spice paste. Op www.meiasia.eu heb ik het uitgebreide recept opgezocht met paprika, koriander en basmatirijst. Erg lekker! Helaas kon ik de Meiasia wokolie niet vinden bij de Albert Heijn, dus dat werd een huismerk. Zelf had ik nog een blikje minimaisjes dat er erg lekker bij smaakte. Een heerlijk fris gerecht door de koriander en de ananas. Mijn gast vond het ook heel erg lekker. En zeker voor herhaling vatbaar. Dit gerecht zal ik zeker vaker maken! Ook nieuwsgierig? De kruidenpasta voor ananasrijst is te koop bij Albert Heijn.

Butter Chicken wok sauce
Hoewel de naam doet vermoeden dat het hier gaat om een zacht gerecht (boterkip) blijkt bij de bereiding al dat het een spicy gerecht is: er gaat een kwart peper in de hete curry! Naast de kip curry maak ik er sperziebonen met kerrie, cashewnoten en kokosmelk bij, en basmatirijst. Heet maar lekker én gezond! Benieuwd naar het recept? Kijk op http://www.meiasia.eu/recepten.html?zoom=10

De Black Bean Garlic wok sauce heb ik nu twee keer gemaakt. Ik vind hem erg lekker, maar de saus is wel erg dun. Ik heb beide keren het recept gevolgd van meisasia.eu Dat is de roergebakken biefstuk met de woksaus. Er gaan lekker veel groenten in het recept: paprika, paksoi, lenteui en bamboescheutjes. De eerste keer had ik de bamboe vervangen door minimaisjes. Dat was erg lekker. De tweede keer heb ik bamboescheuten van het albertheijn huismerk genomen. Dat viel tegen. Ze smaakten muffig en brachten de smaak van het gehele gerecht naar beneden. Jammer. Mijn gasten waren desondanks enthousiast over de smaak. “Het smaakt echt zoals bij een goed Aziatisch restaurant!” Dat is natuurlijk een mooi compliment voor een amateurkok als ik, en dat allemaal dankzij Mei Asia!

Sukiyaki woksauce
Door de Sukiyaki woksauce maakte ik opnieuw kennis met de Chinese kool. Ik herinnerde mij deze groenten van lang geleden toen mijn moeder het met bruine bonen in een ‘bonenpot’ verwerkte. Mijn minst favoriete gerecht. Ik stond dus wat sceptisch tegenover dit gerecht: http://www.meiasia.eu/recepten.html?zoom=46 Maar je bent buzzer of je bent het niet, dus ik ging er mee aan de slag. En wat bleek? Chinese kool is niet alleen gezond, maar ook erg lekker! De smaak van het gerecht was goed, de saus was wel erg dun. Dus opletten met in de pan doen. In plaats van de entrecote had ik biefstuk gebruikt waar de saus goed introk. En in plaats van de bamboescheuten gebruikte ik minimaisjes. Een lekker gerecht, maar qua saus niet mijn favoriet. Dan ga ik liever voor de black bean garlic woksauce.

Peanut satay woksauce
Met deze woksaus heb ik een overheerlijk Indonesische Gado Gado gemaakt. Ik vond hem zelfs lekkerder dan van de afhaal-Indonesiër bij mijn vriend om de hoek. Lekker om een keer een vegetarisch Mei Asia gerecht te eten. En het was super simpel om te maken: http://www.meiasia.eu/recepten.html?zoom=33 In dit gerecht maakte ik opnieuw kennis met de witte kool, die ik, net als de Chinese kool, sinds mijn kindertijd niet zelf heb bereid. (De andere helft van de kool gebruikte ik de volgende dag voor een frisse koolsalade.) Het gerecht is erg smaakvol en gezond, en rijk aan proteïnen door de pinda’s en de eieren. Je mist het vlees niet! Ook mijn gasten waren enthousiast. Dit gerecht ga ik zeker vaker maken. Komende zaterdag weer een MeiAsia avond, waarin ik mijn favoriete gerechten zal maken voor een groep mensen. Compleet met tafelkleed, stokjes, kommetjes en Karaoke!

Wordt vervolgd dus!

Geef een reactie

Categorieën

