Gepost door: martitan | 24 januari 2010

Marjoleins Aziatische avonden

Eindelijk kwam dan mijn eerste Buzzer-kit. Natuurlijk super spannend! Ik had van te voren al even gekeken op de website van MeiAsia maar wist natuurlijk niet welke producten opgestuurd zouden worden. Toen de email kwam dat dit weekend het pakketje zou komen, heb ik meteen een etentje geregeld met wat vrienden. We hadden met de kerst een wok-stel gekregen wat nu erg goed van pas kwam. De kit bestaat namelijk uit verschillende soorten woksausen helemaal compleet met toebehoren zoals stokjes (weer even wennen om mee te eten) en een tafelkleed van de landen waar de gerechten van afkomstig waren. Wij zijn echt liefhebbers van de Aziatische keuken en eten al snel 2 keer in de week Aziatisch. Toch moet ik bekennen dat de producten vaak niet echt in de buurt kwamen van de gerechten in de landen zelf. Dit geldt voor de producten van MeiAsia helemaal niet!

Wij zijn echte reizigers en hebben al aardig wat landen in o.a. Azië bezocht (Filippijnen, Vietnam, Thailand, Indonesië. Als je eenmaal een keer hebt gereisd wil je niet anders meer!) Eenmaal thuis probeer je dan de sfeer en gerechten van het land een beetje te herleven. Met deze sauzen is dit zeker gelukt, het bestaat uit authentieke ingrediënten waarbij de geur je terugbrengt naar het land zelf. Nu snapte onze vrienden ook waarom wij zo enthousiast waren over het voedsel. Wij hebben er ook meteen de foto’s weer bijgehaald.

Voor een eerste Buzzer- opdracht is dit product erg gemakkelijk om aan te prijzen…of eigenlijk is dat helemaal niet nodig. De verschillende producten spreken voor zichzelf, alleen de verpakking nodigde al uit tot gebruik, en dan hebben wij het nog niet eens over de overheerlijke smaak van de sauzen. Natuurlijk is het als Buzzer jouw taak om zoveel mogelijk de producten te promoten, waardoor je zoveel mogelijk verschillende groepen mensen te eten kan vragen. Erg gezellig, maar dit betekent wel dat wij zelf de producten minder vaak kunnen gebruiken. Dit gaf wel even een dubbel gevoel, maar gelukkig zag ik zondag dat de producten al bij de supermarkt verkrijgbaar zijn. Zelfs nog meer soorten dan dat wij al hebben mogen proeven.

De uitnodigingen voor de volgende etentjes zijn dus al gepland…ben benieuwd! Natuurlijk hebben wij ook onze vrienden gemaild over de producten, dit moesten wij natuurlijk delen. En zal ik op mijn werk voorstellen het geplande etentje in Aziatische sfeer te houden! Als iedereen zo enthousiast is als wij zijn, wordt dit de nieuwe sensatie op eetgebied!

Na mijn enthousiaste email naar mijn vrienden en kennissen kreeg ik heel wat reacties terug. Vorige week hadden wij met een groep van 8 mensen gegeten maar afgelopen woensdag was het een stuk drukker. Ik had iedereen verteld van de MeiAsia producten en voorgesteld om een gezellig avondje te plannen in de sfeer van Azië.

Omdat er zoveel mensen enthousiast waren heb ik de avond anders ingericht dan de vorige keer. Ik heb iedereen gemaild welke producten in het pakket zaten en gevraagd om ook een product bij de supermarkt te kopen van MeiAsia. De afgelopen week ging er een email bericht rond met een lijstje van wie wat had gekocht. Ook de lijst met mensen die kwamen eten werd steeds langer. Uiteindelijk hebben wij met 35 mensen gegeten.

Iedereen was al vroeg uitgenodigd om gezellig te kunnen gaan koken, en aansluitend te genieten van de verschillende gerechten. Het was gezellig druk en de meest lekkere gerechten kwamen op tafel. We moesten nog wennen aan de Chinese Black Been Garlic Woksaus, maar andere producten zoals de Thaise Pad Thai kruidenpasta, de Indonesische peanut Satay, de Indiase milde Curry en de Chinese Drunken chicken Marinade waren meteen favoriet! Echt aan te raden om bij de supermarkt te gaan kijken naar aanvullende producten.

Het was een geslaagde avond vol gezelligheid en lekker eten! Een traditie is geboren.. Ik heb de andere sauzen bij mijn overbuurmeisje in het studentenhuis afgegeven… ben benieuwd welke reactie ik terug krijg! Ik zal jullie op de hoogte houden.

Geef een reactie

Categorieën

