Gepost door: patrickloonstra | 18 januari 2010

Indonesië door Marjolein

Wanneer mensen aan mijn vragen waarom ik zoveel reizen maak naar Azië, kan ik alleen maar zeggen wanneer je eenmaal bent geweest wil je niet anders meer. Het reizen zat er al vroeg in maar een echte Azië-ganger ben ik 5 jaar geleden geworden.

Na mijn reis naar de Filippijnen was ik al weg van de schoonheid van de natuur en het eten. Maar na Thailand was ik helemaal om. De sfeer, de mensen, het eten en de natuur zijn echt bijzonder. Buiten Azië kan je nergens als vrouw zo gemakkelijk rondreizen. Na twee reizen door de Filippijnen, een reis door Thailand en Vietnam had ik afgelopen zomer een reis geboekt naar Indonesië. Een heel groot land met veel verschillende culturen, een echte aanrader!

Van Azië was ik al gewend dat de mensen heel vriendelijke en gezellig waren, maar zo vriendelijk als in Indonesië had ik de mensen nog niet eerder meegemaakt. We hebben de gewoonte een ticket en de Lonely Planet aan te schaffen en de rest in het land zelf te regelen. Dit kan in Indonesië heel goed, je kan er heel gemakkelijk rondreizen en iedereen is bereid om je te helpen. Het fijne was dat de cultuur nog het minst beïnvloed leek door het westen. Doordat er veel speelt in Indonesië tussen de verschillende geloven weet ik niet hoe lang de vrije sfeer er nog heerst, maar je moet hem eigenlijk hebben geproefd. Het land is niet alleen goed voor de backpackers onder ons maar ook voor gezinnen. En het eten…heerlijk.

Je kan er op iedere straathoek in kleine restaurantjes de lekkerste maaltijden krijgen. Ik was dan ook blij verrast dat de producten van MeiAsia zo overeen komen met de smaken van de gerechten daar. Voor de sfeer, de mensen en het land zelf moet je echt een ticket boeken, maar een goed voorproefje van de keuken kan met de nieuwe producten van MeiAsia. In mijn buzzer-kit vond ik al heerlijke sauzen maar bij  de supermarkt zijn er naar mijn vreugde nog veel meer te vinden! (Marjolein)

Geef een reactie

Categorieën

