Gepost door: patrickloonstra | 8 januari 2010

de Mijn Asia blog is gestart

De MijnAsia blog is gestart, hier en daar zullen we nog wat aan gaan passen, bijsnijden en ‘tweaken’, maar de basis staat er. Het gaat de plek worden waat alle over ChinaIndonesië, India, Japan en Thailand te vinden gaat worden. Op culinair gebied, op gebied van reizen en op gebied van cultuur.

En wat is het mooiste van dit alles? Iedereen kan meeschrijven!
Vind je dus ergens een leuk verhaal over een van deze Aziatische landen, stuur het in. Heb je iets gaafs meegemaakt in een van de landen, ga je er binnenkort heen of heb je iets uit de keuken van de landen gegeten? Maak foto’s, stuur het in en laat het weten!

Responses

  1. Wel treffend dat zojuist Wie is de mol? in Japan zojuist is gestart op Ned1. Ik denk dat er wel een leuke koppeling met MeiAsia te maken is. Ik kijk puur voor de beelden van Japan, het spel zelf boeit me niet, ik heb het geluid niet eens aan. De beelden wekken wel nieuwsgierigheid naar het land en de (eet)cultuur op.

  2. Ik vind ‘Wie is de mol’ wél een leuk programma en nu ik de MeiAsia producten mag buzzen, heeft het gekozen land Japan extra toegevoegde waarde voor me. De variariteit aan opdrachten kennende, komt er wellicht een etensitem voorbij, dus ik houd mijn ogen open en doe misschien nog wel een menutip op. En anders is het gewoon (MeisAsia)sfeerverhogend..

  3. Ik ben vorig jaar met mijn man en zoon van 4 jaar naar Thailand geweest. We hadden alleen een ticket naar bangkok geboekt en van daar uit zien we het wel.
    Wat een ervaring!!! We zijn begonnen met een fietstocht door Bangkok. Dit was echt héél erg leuk en kan ik iedereen aanraden. Op deze manier zie je Bangkok op een andere manier.
    Dit is de website van een nederlander die deze fietstocht heeft opgezet.
    http://www.covankessel.com/

    Hierna zijn we naar het Historisch Park Ayutthaya geweest. Heel erg indrukwekkend. Dit is de oude hoofdstad van Thailand en is in de 18e eeuw verwoesd door de birmezen. Kapot geslagen tempels, onthoofde budha’s.

    Toen zijn we 11 uur met de nachtrein naar het zuiden gereisd en hebben daar de eilanden , Koh Samui, Koh Panghan en Koh Tao bezocht.
    Mooie watervallen, prachtige tempels en heerlijk eten onder een prachtige zonsondergang.

    Wij gaan zeker nog een keer terug naar Thailand om een ander deel te bekijken. Voor ouders met kinderen kan ik alleen maar zeggen: de bevolking is super lief voor kinderen, accomedaties zijn prima te doen, reizen gaat heel makkelijk je kunt overal tickets kopen en ook overal voor dezelfde prijs.

    En vanavond begin ik met mijn eerste Meiasia product buzzen. Natuurlijk beginnen we met Thailand.

    Groetjes Linda

    Ps. ik zou graag foto’s achterlaten maar weet niet hoe.

  4. Nu bij de Aldi fortune cookies in het assortiment voor 1.39E! Toko’s verkopen deze ook, maar wellicht is deze winkele voor sommigen toegankelijker. Fortune Cookies zijn iig leuk voor een Avond In Azie!

    Groeten


Geef een reactie

Categorieën

